30 Aralık 2015 Çarşamba

Paul Eluard

Paul Eluard
(1895 / 1952)

Gerçeküstücülükten devşirdiği imge donatımıyla yepyeni bir lirizm yaratmış ve taptaze bir aşk şiiri kotarmıştır. Öyle bir aşk ki, kuruluğa, kurulu-düzene, haksızlara, baskılara, ölümlere karşı bir direnç kaynağı ve yediveren bir silah niteliği kazanmıştır giderek...













KİMSELER BİLEMEZ BENİ


Kimseler bilemez beni
Senin bildiğin kadar

İçinde yan yana uyuduğumuz
Gözlerin
Benim insan parıltılarıma
Dünyanın gecelerinden daha iyi bir gelecek hazırladı

İçinde uçtuğum gözlerin
Yolların gidişine
Dünyanın dışında bir anlam verdi

Bize belirtilenler
Gözlerindeki sonsuz yalnızlığımızı
Artık kendilerini sandıkları gibi değiller

Kimseler bilemez seni
Benim seni bildiğim kadar

Paul Eluard





SEVGİLİ
Diz çökmüş göz kapaklarım üstüne
Saçlarım içindedir saçları
Hali var ellerimin halinden
Rengi var gözlerimin renginden
Düşmüş kuyusuna gölgemin
Fırlatılmış bir taş gibi göğe

Gözleri var açıktır her daim
Uykuyu haram ettirir bana
Ya güneşleri önüne katan
Ya o ışık delisi rüyaları
Bir güldürür bir ağlatır beni
Söyletir bilmeden ne söylediğimi

Paul Eluard






ÖPÜŞ
Ipılık hala vücudun attığın giysilerinden
Gözlerin kapalı kımıldıyorsun
Bir şarkı gibi doğan
Belirsizce ama her yerden birden beliren

Kokulu ve hoşsun
Aşıyorsun ama kalarak yitmeden
Sınırlarını vücudunun

Geçiyorsun ötesine zamanın
Yepyeni bir kadınsın işte
Sonsuzlukta çıkan

Paul Eluard

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder